Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile birlikte Londra’da düzenlenen Türkiye Enerji Dönüşümü Yatırım Forumu’na katıldı.
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi tarafından Bloomberg iş birliğiyle düzenlenen forumda, Türkiye’nin enerji dönüşüm vizyonu ve yatırım fırsatları uluslararası yatırımcılarla paylaşıldı.
Bakan Bayraktar, artan enerji talebi karşısında arz güvenliğini güçlendirme, dışa bağımlılığı azaltma ve 2053 net sıfır emisyon hedefi doğrultusunda yürütülen çalışmalara dikkat çekti.
Bayraktar, 2035 yılına kadar rüzgar ve güneş kurulu gücünün 120 GW’a çıkarılmasının hedeflendiğini, ilk offshore rüzgâr ihalesinin bu yıl planlandığını belirterek, nükleer enerji yatırımlarında Akkuyu, Sinop ve Trakya projelerinin yanı sıra küçük modüler reaktörlerin de enerji portföyüne dahil edilmesinin amaçlandığını kaydetti.
Ayrıca 2035’e kadar iletim ve dağıtım altyapısına 80 milyar dolarlık yatırım planlandığını vurgulayan Bayraktar,”Bir yandan yerli gazımızın merkezi olan Sakarya Gaz Sahası’nda üretimi katlayarak hanelerimize ulaştırırken, diğer yandan Eskişehir Beylikova’daki dünyanın en büyük nadir element rezervlerinden birini geliştiriyoruz. Türkiye, 2035 yılına kadar hedeflediği toplam 200 milyar dolarlık devasa yatırım potansiyeli ve ülke sınırlarını aşan mega enterkonneksiyon projeleriyle küresel arz güvenliğinin en güçlü anahtarı olmaya devam edecektir.” ifadelerine yer verdi.