Genel Sağlık-İş Rize: Sağlık Çalışanları Tükenme Noktasında

Genel Sağlık-İş Sendikası Rize İl Temsilcisi Bünyamin Yaylı, sağlık çalışanlarının personel yetersizliği, ücret adaletsizliği ve liyakat eksikliği gibi sorunlarını vurguladı. Ayrıca, riskli birimlerdeki ücretlerin artırılmasını ve 3600 ek gösterge talep etti. Sağlık hizmetlerinin kalitesi için bu talepler önemli.

Genel Sağlık-İş Sendikası Rize İl Temsilcisi Bünyamin Yaylı, sağlık çalışanlarının yaşadığı sorunlara ilişkin kapsamlı açıklamalarda bulunarak personel yetersizliği, ücret adaletsizliği, liyakat eksikliği ve özlük haklarına yönelik taleplerini kamuoyuyla paylaştı.

Hastanelerde saha incelemeleri gerçekleştirdiklerini belirten Yaylı, servisleri tek tek ziyaret ettiklerini ve sağlık çalışanlarının ağır iş yükü altında hizmet verdiğini söyledi. Özellikle hemşire açığının kritik seviyeye ulaştığını ifade eden Yaylı, mevcut personel eksikliğinin hem çalışanları zor durumda bıraktığını hem de hasta güvenliğini tehdit ettiğini dile getirdi.

Bir serviste 20 hastaya tek hemşirenin nöbet tuttuğunu belirten Yaylı, aynı anda birden fazla hastaya müdahale edilmesi gereken durumlarda sağlık çalışanlarının büyük bir çıkmaz yaşadığını vurgulayarak, personel atamalarının artırılması gerektiğini kaydetti.

Maaş Sistemi Yeniden Düzenlenmeli

Sağlık çalışanlarının ücret sistemine de değinen Yaylı, maaşların farklı kalemlerden oluşmasının çalışanları mağdur ettiğini belirtti. Yoksulluk sınırının üzerinde, branş ve derece-kademeye göre adil şekilde belirlenmiş, emekliliğe tam olarak yansıyan tek kalem maaş sistemi talep ettiklerini ifade etti.

Ek ödemelerin emekli maaşına yansımamasının birçok sağlık çalışanının emeklilik planlarını ertelemek zorunda bıraktığını söyleyen Yaylı, bunun yeni personel alımlarının önünde de engel oluşturduğunu savundu.

Riskli Birimlere Daha Fazla Destek İstendi

Sağlık ve sosyal hizmet iş kolundaki tüm çalışanların "çok tehlikeli iş" sınıfında değerlendirilmesi gerektiğini belirten Yaylı, özellikle riskli birimlerde görev yapan personele verilen ücretlerin yetersiz olduğunu ifade etti.

Riskli birimlerde ödenen ücretlerin gündüz mesai ücretinin en az iki katı olması gerektiğini dile getiren Yaylı, mevcut uygulamanın sağlık çalışanlarının üstlendiği riski karşılamadığını söyledi.

"Liyakat Esas Alınmalı"

Kurumlarda görev tanımına uygun olmayan görevlendirmelerin yapıldığını iddia eden Yaylı, referans ve torpil uygulamalarının çalışanlar arasında adaletsizliğe yol açtığını savundu.

Yönetici atamalarında liyakatin esas alınması gerektiğini belirten Yaylı, liyakatsiz yönetim anlayışının hem çalışan motivasyonunu hem de sağlık hizmetlerinin kalitesini olumsuz etkilediğini ifade etti.

3600 Ek Gösterge ve Yıpranma Payı Talebi

Açıklamasında özlük haklarına da değinen Yaylı, sağlık çalışanları için en düşük 3600 ek göstergeden başlanarak kademeli artış yapılmasını talep ettiklerini söyledi.

Pandemi döneminde sağlık çalışanlarının büyük fedakârlık gösterdiğini hatırlatan Yaylı, Covid-19'un sağlık çalışanları açısından meslek hastalığı olarak kabul edilmesi gerektiğini belirtti. Ayrıca yıpranma payının yıllık 90 güne çıkarılması ve geçmiş çalışma sürelerini de kapsayacak şekilde yeniden düzenlenmesi çağrısında bulundu.

Genel Sağlık-İş Rize İl Temsilcisi Bünyamin Yaylı, sağlık çalışanlarının taleplerinin karşılanmasının yalnızca çalışanların refahı açısından değil, vatandaşlara sunulan sağlık hizmetlerinin kalitesinin artırılması bakımından da büyük önem taşıdığını sözlerine ekledi.

İLGİLİ HABERLER