reklam
Rize Haber Yemek Tarifleri
Rize
Açık
25°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Rize
00:00:00
Yatsı vaktine kalan
Ara

Burdur Lisesi'nde Mezuniyet Törenine Japon Kültürü Rüzgarı Esti!

Burdur Lisesi mezuniyet töreninde seçmeli Japonca dersi alan öğrenciler, suşi ikramı ve geleneksel Japon çay seremonisiyle geceye renk kattı.

Kaynak: BHA

24 Haziran 2026 Çarşamba günü saat 20.00’de Burdur Lisesi bahçesinde düzenlenen mezuniyet töreni, öğrenciler, öğretmenler ve velilerin yoğun katılımıyla coşkulu bir atmosferde gerçekleştirildi.

Saygı duruşu ve İstiklâl Marşı’nın okunmasıyla başlayan törende, okul müdürü Ahmet Demirel yaptığı konuşmada mezun olan öğrencileri tebrik ederek, bundan sonraki yaşamlarında başarılar diledi. Ardından okul birincisi 12/A sınıfı öğrencisi Nyysh Goodarzi duygu yüklü bir konuşma yaptı. Program, geleneksel bayrak ve flama devir teslimiyle devam etti.

Törenin en dikkat çeken etkinliklerinden biri ise bu yıl ilk kez seçmeli Japonca dersi alan 9/A sınıfı öğrencilerinin hazırladığı özel gösteri oldu. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Doğu Dilleri ve Edebiyatları Bölümü Araştırma Görevlisi Dr. Nesibe Kaya rehberliğinde hazırlanan etkinlik, izleyicilerden büyük beğeni topladı.

9/A sınıfı öğrencileri, gün içerisinde geleneksel bir Japon yemeği olan suşiyi hazırlayarak öğretmen ve öğrencilere ikram etti. Akşam programında ise Havvanur Sayın, Kayra Deniz Güneş, Ela Coşkun Hasret Doğan ve Gülnisa Yayla’nın görev aldığı etkinlikte, kökeni 15. yüzyıla kadar uzanan geleneksel Japon çay seremonisi başarıyla canlandırıldı.

Etkinlikle ilgili açıklamalarda bulunan Dr. Nesibe Kaya, Japon çay seremonisinin yalnızca bir içecek hazırlama süreci olmadığını vurgulayarak şunları söyledi:
“Çay Japonya’ya ilk olarak 7–8. yüzyıllarda gelmiştir. Zamanla çay ikramı törensel bir nitelik kazanmıştır. Bu törende amaç çay yapıp içmekten çok, doğayla bütünleşmek, ruhu arındırmak ve sadelik, sükûnet, estetik ile zarafeti bir arada yaşamaktır. Her hareket yavaş, ölçülü ve büyük bir incelikle yapılır. Ortaya çıkan uyum ve güzellik, izleyenlerin zihninde ve ruhunda kalıcı izler bırakır.”

Gece, okul müdür yardımcısı Okan Elitaş, müzik öğretmeni Serap Yanık, İngilizce öğretmenleri Kenan Nursam Nurlu ve Emel Urhan’ın birlikte çalıp söyledikleri şarkılarla sona erdi. Velilerin yoğun ilgi gösterdiği mezuniyet töreni, geç saatlere kadar süren keyifli anlara sahne oldu.