Rize Haber Yemek Tarifleri
Rize
Parçalı bulutlu
23°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Rize
00:00:00
Öğle vaktine kalan
Ara
Rize Haber, Rize Haberleri, Rizespor, Rizespor Haberleri, Rizede Haber, Karadeniz, 53,rize güncel haber GÜNCEL Kur'an'ın tavsiyeleri ve Harvard’ın araştırmaları birleştirildi: Günde 7 gram ceviz tüketenlerin beyin ve kalp sağlığı güçleniyor!

Kur'an'ın tavsiyeleri ve Harvard’ın araştırmaları birleştirildi: Günde 7 gram ceviz tüketenlerin beyin ve kalp sağlığı güçleniyor!

Kur'an-ı Kerim'de övülen ve İbn-i Sina'nın eserlerinde bedeni güçlendirdiği vurgulanan zeytinyağının faydaları tıp literatüründe geniş yer buluyor. Harvard Üniversitesi'nin 2022 yılında yayımladığı 28 yıllık tıp araştırması, günde 7 gramdan fazla zeytinyağı tüketmenin kalp ve beyin sağlığı üzerindeki koruyucu etkisini rakamlarla ortaya koyuyor.

KAYNAK: (HABER MERKEZİ)

Nur Suresi'nde dikkat çekilen ve Tıbbın Öncüsü İbn-i Sina tarafından önerilen zeytinyağının sağlığa etkileri bilimsel verilerle sabit.

Harvard'ın 2022'de yayımlanan ve 90 bini aşkın kişinin verilerine dayanan çalışması, düzenli zeytinyağı tüketiminin kalbi ve beyni koruduğunu gösteriyor.

HARVARD– 2022 ARAŞTIRMASI: ZEYTİNYAĞININ VÜCUDA ETKİLERİ

Harvard T.H. Chan Halk Sağlığı Okulu tarafından yürütülen araştırmada, 60 binden fazla kadın ile 31 binden fazla erkeğin yaklaşık 28 yıllık sağlık verileri değerlendirildi. Çalışmanın sonuçları Journal of the American College of Cardiology dergisinde yayımlandı.

Araştırmaya göre, günlük 7 gramdan fazla, yani yaklaşık yarım yemek kaşığından fazla zeytinyağı tüketen kişilerde:

Kalp ve damar hastalıklarına bağlı ölüm riski %19 daha düşük,

Kansere bağlı ölüm riski %17 daha düşük,

Alzheimer ve demans gibi nörodejeneratif hastalıklara bağlı ölüm riski %29 daha düşük,

Solunum yolu hastalıklarına bağlı ölüm riski ise %18 daha düşük gözlemlendi.

PREDIMED ARAŞTIRMASI – İSPANYA: ZEYTİNYAĞI TÜKETENLERİN KALP SORUNLARI DAHA AZ

Beslenme ve kalp sağlığı üzerine gerçekleştirilen geniş kapsamlı çalışmalardan biri olan PREDIMED araştırmasında, natürel sızma zeytinyağı bakımından zengin Akdeniz tipi beslenmenin sağlık üzerindeki etkileri değerlendirildi.

Araştırma sonuçlarına göre, günlük ortalama 4 yemek kaşığı natürel sızma zeytinyağı tüketilen Akdeniz diyetini uygulayanlarda, düşük yağ içeren bir beslenme programını takip edenlere kıyasla kalp krizi, inme ve kalp-damar hastalıklarına bağlı ölümden oluşan birleşik risk yaklaşık yüzde 30 daha düşük bulundu.ZEYTİNYAĞININ SAĞLIĞA ÖNE ÇIKAN FAYDALARIKalp ve damar sağlığını destekler:Zeytinyağı, başta oleik asit olmak üzere tekli doymamış yağ asitleri bakımından zengindir.

Düzenli ve dengeli tüketildiğinde LDL olarak bilinen kötü kolesterolün kontrol altında tutulmasına, HDL olarak adlandırılan iyi kolesterolün korunmasına ve damar sağlığının desteklenmesine katkı sağlayabilir.Antioksidan açısından zengindir:İçeriğinde bulunan polifenoller ile E ve K vitaminleri, vücudu serbest radikallerin oluşturabileceği oksidatif strese karşı destekler.

Böylece hücrelerin korunmasına ve yaşlanma sürecinin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yardımcı olabilir.İltihaplanmaya karşı destek sağlayabilir:Zeytinyağında bulunan oleokantal adlı doğal bileşen, anti-inflamatuar özellikleriyle dikkat çeker.

Bu özelliği sayesinde vücuttaki iltihabi süreçlerin azaltılmasına ve eklem sağlığının desteklenmesine katkıda bulunabilir.Sindirim sistemini destekler:Zeytinyağı bağırsak hareketlerinin düzenlenmesine yardımcı olabilir.

Dengeli tüketimi sindirim sisteminin daha düzenli çalışmasını desteklerken kabızlık sorununa karşı da fayda sağlayabilir.Kan şekeri kontrolüne katkı sağlar:Akdeniz tipi beslenmenin önemli parçalarından biri olan zeytinyağı, insülin duyarlılığının desteklenmesine ve kan şekerinin daha dengeli seyretmesine yardımcı olabilir.

Bu nedenle tip 2 diyabet riskinin azaltılmasını hedefleyen sağlıklı beslenme modellerinde sıklıkla yer alır.Cilt ve saç sağlığını destekler:E vitamini ve skualen içeren zeytinyağı, cildin nem dengesinin korunmasına yardımcı olur.

Aynı zamanda cilt bariyerini ve saçların daha sağlıklı görünmesini destekleyen besleyici bileşenler içerir.