Vakfıkebir Belediyesi Zabıta Müdürlüğü, ilçe genelinde gerçekleştirilen denetimlerde yasal mevzuata aykırı şekilde asılan siyasi içerikli afiş ve pankartların tespit edildiğini duyurdu.
Belediyeden yapılan açıklamada, 20 Haziran tarihinde gerçekleştirilen denetimlerde çeşitli noktalarda izinsiz olarak asılan afiş ve pankartların belirlendiği ifade edildi. Söz konusu materyallerin kaldırılması için aynı gün ilgili kişilere gerekli uyarıların yapıldığı ve makul bir süre tanındığı belirtildi.
Ancak verilen sürenin dolmasına rağmen afiş ve pankartların kaldırılmadığının tespit edilmesi üzerine, çevre ve görüntü kirliliğine neden olan materyallerin belediye ekipleri tarafından toplatılarak muhafaza altına alındığı kaydedildi.
Açıklamada, ilgili mevzuat hükümlerine göre siyasi partilerin resmi seçim dönemleri dışında yalnızca kendi il ve ilçe başkanlığı binalarına afiş ve pankart asabilecekleri hatırlatıldı. Sokaklar, caddeler, meydanlar, köprüler, üst geçitler, kamu binaları ve ortak kullanım alanlarına ise belediyeden açık, resmi ve süreli izin alınmaksızın herhangi bir tanıtım, ilan veya duyuru materyali asılmasının yasak olduğu vurgulandı.
Vakfıkebir Belediyesi, ilçe halkının huzuru, kent estetiği ve kamusal düzenin korunması adına mevzuata aykırı uygulamalara karşı denetim ve yaptırımların tavizsiz şekilde sürdürüleceğini bildirirken, kurallara uymayanlar hakkında gerekli yasal ve cezai işlemlerin uygulanacağını kamuoyuna duyurdu.