Erzurum Valisi Baruş’tan Jandarma Teşkilatının 187. Kuruluş Yıl Dönümü Mesajı

Erzurum Valisi Aydın Baruş, Jandarma Teşkilatı'nın 187. kuruluş yıl dönümünde, jandarmanın ülkenin huzur ve güvenliğindeki önemli rolünü vurguladı. Ayrıca, jandarmanın insan merkezli hizmet anlayışıyla toplumla güçlü bağlar kurduğunu belirtti.

Erzurum Valisi Aydın Baruş, Jandarma Teşkilatının 187. kuruluş yıl dönümü dolayısıyla yayımladığı mesajda, jandarmanın Türkiye’nin huzur ve güvenliğinin sağlanmasında üstlendiği kritik role dikkat çekti.

Vali Baruş, mesajında Jandarma Teşkilatının 1839 yılına kadar uzanan köklü geçmişiyle ülkenin en önemli güvenlik kurumlarından biri olduğunu belirterek, teşkilatın kuruluşunun 187’nci yıl dönümünü büyük bir gurur ve iftiharla kutladıklarını ifade etti.

Jandarmanın, vatandaşların huzur içerisinde yaşaması ve ülkenin en ücra köşelerinde güvenliğin sağlanması amacıyla büyük bir özveriyle görev yaptığını vurgulayan Baruş, teşkilatın kurulduğu günden bu yana terör örgütleri, yasa dışı yapılar, kaçakçılık faaliyetleri ve organize suç örgütleri başta olmak üzere her türlü tehdide karşı kararlılıkla mücadele ettiğini kaydetti.

Mesajında jandarmanın insan merkezli hizmet anlayışına da değinen Vali Baruş, teşkilat mensuplarının vatandaşlarla güçlü bağlar kurarak devletin şefkat elini en uzak noktalara ulaştırdığını belirtti. Jandarmanın yalnızca güvenliği sağlamakla kalmadığını, aynı zamanda toplumla iç içe bir anlayışla görev yaptığını ifade eden Baruş, bu yaklaşımın milletin güven ve sevgisini kazandığını söyledi.

Mustafa Kemal Atatürk’ün jandarmayı “kanun ordusu” olarak tanımladığına dikkat çeken Baruş, teşkilatın disiplinli yapısı, görev bilinci ve kahramanca mücadelesiyle güvenlik hizmetlerinde örnek bir kurum olmaya devam ettiğini belirtti.

Vali Baruş, mesajının sonunda Cumhuriyetin banisi Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere İstiklal Savaşı kahramanlarını, vatanın bölünmez bütünlüğü uğruna canlarını feda eden aziz şehitleri rahmetle, kahraman gazileri ise minnetle andı.

Aydın Baruş, Jandarma Teşkilatının 187. kuruluş yıl dönümünü kutlayarak tüm jandarma personeline ve ailelerine sağlık, mutluluk ve başarı dolu yıllar temennisinde bulundu.

Erzurum Valiliği Basın Servisi

İLGİLİ HABERLER