Rize’nin genç bisikletçileri, Türkiye Bisiklet Federasyonu’nun 2026 yılı faaliyet programında yer alan Türkiye Puanlı 3. Etap Dağ Bisikleti Yarışları'nda önemli başarılara imza attı. Kocaeli'nin Gebze ilçesinde gerçekleştirilen organizasyonda farklı yaş kategorilerinde mücadele eden sporcular, kürsüye çıkarak Rize'yi başarıyla temsil etti.
Türkiye'nin çeşitli illerinden sporcuların katıldığı yarışlarda zorlu parkurlarda kıyasıya mücadele yaşanırken, Rizeli sporcular gösterdikleri performansla dikkat çekti.
Yarışlarda U13 Erkekler kategorisinde mücadele eden Mehmet Emin Yeğin, rakiplerini geride bırakarak Türkiye Şampiyonu oldu ve altın madalyanın sahibi oldu. U11 Erkekler kategorisinde yarışan Zahit Mirza Delihasan Türkiye ikinciliğini elde ederek gümüş madalya kazanırken, U13 Kadınlar kategorisinde mücadele eden Cennet Ela Bayraktar ise üçüncü olarak bronz madalya ile organizasyonu tamamladı.

Başarılı sonuçların ardından açıklamalarda bulunan Rize Gençlik ve Spor İl Müdürü Ramazan Öztürk, Rize'nin sporun her branşında yükselen bir şehir olduğunu belirterek, "Şunu net bir şekilde ifade edebilirim ki; Rize olarak her kulvarda varız. Spor altyapımız, nitelikli antrenör kadromuz ve azimli sporcularımızla her geçen gün daha büyüyor, daha kuvvetleniyoruz." ifadelerini kullandı.
Öztürk, elde edilen başarıda emeği bulunan sporcuları, antrenörleri ve ailelerini tebrik ederek, Rize'nin sportif başarılarının artarak devam edeceğine inandığını söyledi.
Kocaeli'nde elde edilen dereceler, Rize'nin bisiklet branşındaki yükselişini bir kez daha gözler önüne sererken, genç sporcuların gelecekte ulusal ve uluslararası organizasyonlarda da önemli başarılara imza atması bekleniyor.