Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, Değirmendere üzerinde bulunan ve Kutlugün, Yeşilbük ile İncesu mahallelerine ulaşımı sağlayan asma yaya köprüsünde incelemelerde bulunarak kamuoyunda merak edilen sürece ilişkin açıklamalarda bulundu.
Başkan Yardımcısı Celal Akaç ile mahalle muhtarlarının da katıldığı incelemede konuşan Kaya, uzun süredir vatandaşların güvenlik endişesi yaşadığı köprünün yenilenmesinin zorunlu hale geldiğini belirtti.
Köprünün son derece bakımsız durumda olduğunu ve yaya güvenliği açısından ciddi risk oluşturduğunu ifade eden Kaya, köprünün yapım sorumluluğunun Ortahisar Belediyesi'nde değil, DSİ'de bulunduğunu vurguladı.
Konuya ilişkin daha önce girişimde bulunduklarını belirten Başkan Kaya, Ortahisar Belediyesi'nin 4 Aralık 2025 tarihinde DSİ Trabzon Bölge Müdürlüğü'ne resmi yazıyla başvuruda bulunduğunu hatırlattı. DSİ'nin yaptığı teknik incelemenin ardından belediyeye gönderilen yanıtta, söz konusu noktada "Trabzon İli Köprü ve Menfez Yapılması İşi 3. Kısım İnşaatı" kapsamında bir adet çelik yaya köprüsü yapılmasının planlandığının bildirildiğini söyledi.
Vatandaşlardan gelen "Neden belediye müdahale etmiyor?" yönündeki eleştirilere de değinen Kaya, belediyenin yetki alanı dışında olmasına rağmen sürecin takipçisi olduklarını belirtti.
"Ortahisar'ın neresinde bir sorun varsa, bunu kendi sorunumuz olarak görüyoruz" diyen Başkan Kaya, yeni köprünün DSİ tarafından yapılacağını, Ortahisar Belediyesi'nin ise mahalle muhtarlarıyla birlikte sürece her türlü desteği vermeye devam edeceğini ifade etti.
Yeni çelik yaya köprüsünün tamamlanmasıyla birlikte Kutlugün, Yeşilbük ve İncesu mahallelerinde yaşayan vatandaşların daha güvenli ve konforlu bir ulaşım imkanına kavuşacağını belirten Kaya, projeye katkı sağlayan herkese teşekkür ederek çalışmanın şimdiden hayırlı olmasını diledi.
Ortahisar Belediyesi Basın Servisi