Genel Sağlık-İş'ten Rize'de Sağlık Çalışanlarının Hakları İçin Basın Açıklaması

Genel Sağlık-İş Sendikası, Rize Devlet Hastanesi önünde yaptığı basın açıklamasında, sağlık çalışanlarının hak kayıplarına, adaletsizliklere ve kötü çalışma koşullarına dikkat çekti. Çözüm önerileri arasında gece mesai ücretlerinin artırılması ve 112 Acil sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesi yer aldı.

Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Rize Devlet Hastanesi Poliklinikleri önünde bir araya gelerek sağlık çalışanlarının yaşadığı hak kayıpları, çalışma koşulları ve ücret adaletsizliklerine dikkat çekmek amacıyla basın açıklaması gerçekleştirdi.

Basın açıklamasını Genel Sağlık-İş Rize İl Başkanı Bünyamin Yaylı okudu. Programa Genel Sağlık-İş Merkez Yönetim Kurulu üyeleri Velican Karabacak ve Özcan Arslan ile Eğitim İş Rize Şube Başkanı Hamza Kutay ve Ulaş Rakıcı da katılarak destek verdi.

Sendika tarafından yapılan açıklamada, sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının her geçen gün yeni hak kayıpları, belirsizlikler ve adaletsizliklerle karşı karşıya bırakıldığı öne sürüldü. Sağlık sisteminde yaşanan sorunların çözülmesi yerine çalışanların özlük ve ekonomik haklarında geriye gidiş yaşandığı ifade edildi.

Bayram Mesaisi ve Nöbet Sistemi Eleştirisi

Genel Sağlık-İş, özellikle bayram dönemlerinde uygulanan idari izin hesaplamalarının nöbet usulü çalışan sağlık personelini mağdur ettiğini savundu. Açıklamada, aynı kurumda görev yapan çalışanlar arasında farklı mesai hesaplamaları yapıldığı belirtilerek nöbet sistemiyle çalışan personelin bu uygulama nedeniyle 13 saate varan ücret kaybı yaşadığı iddia edildi.

Gece Mesaisine Çifte Ücret Talebi

Sendika, gece çalışma koşullarının sağlık üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekerek gece mesaisi ücretlerinin gündüz mesai ücretinin en az iki katı olması gerektiğini vurguladı.

8.Dönem Toplu Sözleşme kapsamında gece çalışmasına yönelik getirilen yüzde 10 ilave ödemenin yetersiz bulunduğu belirtilen açıklamada, aynı bakanlığa bağlı kurumlar arasında farklı ödeme uygulamalarının çalışma barışını zedelediği ifade edildi.
112 Acil Sağlık Hizmetlerinde Yaşanan Sorunlar Gündeme Geldi

Basın açıklamasında, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde görev yapan personelin yaşadığı sorunlar da gündeme taşındı. Personel eksikliği, fiziki şartları yetersiz istasyonlar, eski ambulanslar, artan iş yükü ve görevlendirme uygulamalarının hem çalışanları hem de sunulan sağlık hizmetini olumsuz etkilediği belirtildi.

Ayrıca, aynı risk altında görev yapan 112 çalışanlarının ek ödeme sisteminde ikinci basamak sağlık çalışanlarına göre daha düşük ücret aldığı ileri sürülerek bunun "eşit işe eşit ücret" ilkesine aykırı olduğu savunuldu.

"Hak Kayıpları Giderilmeli"

Genel Sağlık-İş, bayram mesai hesaplamalarından kaynaklanan ücret kayıplarının giderilmesini, gece çalışma ücretlerindeki farklı uygulamaların sona erdirilmesini ve toplu sözleşme hükümlerinin eksiksiz uygulanmasını talep etti.

Sendika ayrıca, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde ekip ve ambulans sayılarının artırılması, istasyonların fiziki koşullarının iyileştirilmesi, görevlendirme uygulamalarının gözden geçirilmesi ve ücret adaletsizliğinin giderilmesi çağrısında bulundu.

Açıklamanın sonunda sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının haklarının korunmasının devletin temel sorumluluklarından biri olduğu vurgulanırken, Genel Sağlık-İş'in sağlık emekçilerinin haklarını savunmaya devam edeceği belirtildi.

İLGİLİ HABERLER