reklam
Rize Haber Yemek Tarifleri
Rize
Kapalı
19°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Rize
00:00:00
İkindi vaktine kalan
Ara

Damatlı Göleti sulama sezonuna yetiştirildi

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli ilçesine bağlı Damatlı Mahallesi'nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışmalarını tamamlayarak tesisi yeniden üreticilerin hizmetine sundu.

KAYNAK: (HABER MERKEZİ)

Manisa Büyükşehir Belediyesi, Salihli ilçesine bağlı Damatlı Mahallesi'nde aşırı yağışlar nedeniyle zarar gören tarımsal sulama göletinde bakım ve onarım çalışmaları tamamlandı

Kırsal kalkınmayı desteklemek ve üreticilerin suya erişimini güvence altına almak amacıyla yürütülen çalışmalar kapsamında, gövde yapısında deformasyon oluşan gölette teknik incelemeler gerçekleştirildi. Yapılan değerlendirmelerin ardından göletin gövde kesiti güçlendirilerek yapısal dayanımı artırıldı.

Damatlı Mahallesi Muhtarı Ayhan Öziş, göletin daha önce Manisa Büyükşehir Belediyesi tarafından genişletildiğini hatırlatarak, "Şubat ayında yaşanan aşırı yağışlar nedeniyle göletimiz zarar görerek kullanılamaz hale geldi. Bunun üzerine Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı'na başvurduk. Yapılan incelemelerin ardından onarım çalışmaları başlatıldı ve göletimiz sulama sezonuna yetiştirildi" dedi.

Mahalle Muhtar Azası Süleyman Gür ise yapılan çalışmalarla göletin daha sağlam hale geldiğini belirterek, "Gerçekleştirilen onarım ve iyileştirmeler sayesinde göletimiz eskisinden daha sağlam ve kullanışlı hale geldi" ifadelerini kullandı.

Kırsal Hizmetler Dairesi Başkanlığı'nda görevli Mühendis Bozkurt İbrim de çalışmalara ilişkin bilgi vererek, "Yoğun yağışlar sonucu göletin yapısal bütünlüğünde bozulmalar oluşmuştu. Çalışmalar kapsamında gövde yapısını güçlendirerek güvenliği artırdık. Ayrıca gövde kotunda yaptığımız yükseltmelerle su tutma kapasitesini de artırdık" diye konuştu.

İbrim, üreticilerin sulama ihtiyaçlarını daha verimli karşılayabilecekleri bir tesis oluşturduklarını belirterek, kırsal mahallelerde üreticileri desteklemeye yönelik çalışmaların süreceğini kaydetti.