reklam
Rize Haber Yemek Tarifleri
Rize
Açık
23°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Rize
00:00:00
İkindi vaktine kalan
Ara
Rize Haber, Rize Haberleri, Rizespor, Rizespor Haberleri, Rizede Haber, Karadeniz, 53,rize güncel haber KARADENİZ Başkan Ahmet Kaya'dan Köprü Tartışmalarına Nokta: Yeni Köprüyü DSİ Yapacak

Başkan Ahmet Kaya'dan Köprü Tartışmalarına Nokta: Yeni Köprüyü DSİ Yapacak

Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, Değirmendere üzerindeki ve üç mahalleye ulaşımı sağlayan riskli asma yaya köprüsünün yenilenmesiyle ilgili kamuoyundaki tartışmalara açıklık getirdi. Başkan Kaya, köprünün yapım sorumluluğunun Devlet Su İşleri'nde (DSİ) olduğunu belirterek, yeni çelik yaya köprüsünün DSİ tarafından inşa edileceğini söyledi.

KAYNAK: (HABER MERKEZİ)

Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya, Değirmendere üzerinde bulunan ve Kutlugün, Yeşilbük ile İncesu mahallelerine ulaşımı sağlayan asma yaya köprüsünde incelemelerde bulunarak kamuoyunda merak edilen sürece ilişkin açıklamalarda bulundu.

Başkan Yardımcısı Celal Akaç ile mahalle muhtarlarının da katıldığı incelemede konuşan Kaya, uzun süredir vatandaşların güvenlik endişesi yaşadığı köprünün yenilenmesinin zorunlu hale geldiğini belirtti.

Köprünün son derece bakımsız durumda olduğunu ve yaya güvenliği açısından ciddi risk oluşturduğunu ifade eden Kaya, köprünün yapım sorumluluğunun Ortahisar Belediyesi'nde değil, DSİ'de bulunduğunu vurguladı.

Konuya ilişkin daha önce girişimde bulunduklarını belirten Başkan Kaya, Ortahisar Belediyesi'nin 4 Aralık 2025 tarihinde DSİ Trabzon Bölge Müdürlüğü'ne resmi yazıyla başvuruda bulunduğunu hatırlattı. DSİ'nin yaptığı teknik incelemenin ardından belediyeye gönderilen yanıtta, söz konusu noktada "Trabzon İli Köprü ve Menfez Yapılması İşi 3. Kısım İnşaatı" kapsamında bir adet çelik yaya köprüsü yapılmasının planlandığının bildirildiğini söyledi.

Vatandaşlardan gelen "Neden belediye müdahale etmiyor?" yönündeki eleştirilere de değinen Kaya, belediyenin yetki alanı dışında olmasına rağmen sürecin takipçisi olduklarını belirtti.

"Ortahisar'ın neresinde bir sorun varsa, bunu kendi sorunumuz olarak görüyoruz" diyen Başkan Kaya, yeni köprünün DSİ tarafından yapılacağını, Ortahisar Belediyesi'nin ise mahalle muhtarlarıyla birlikte sürece her türlü desteği vermeye devam edeceğini ifade etti.

Yeni çelik yaya köprüsünün tamamlanmasıyla birlikte Kutlugün, Yeşilbük ve İncesu mahallelerinde yaşayan vatandaşların daha güvenli ve konforlu bir ulaşım imkanına kavuşacağını belirten Kaya, projeye katkı sağlayan herkese teşekkür ederek çalışmanın şimdiden hayırlı olmasını diledi.

Ortahisar Belediyesi Basın Servisi