reklam
Rize Haber Yemek Tarifleri
Rize
Kapalı
19°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Rize
00:00:00
Öğle vaktine kalan
Ara
Rize Haber, Rize Haberleri, Rizespor, Rizespor Haberleri, Rizede Haber, Karadeniz, 53,rize güncel haber RİZE Genel Sağlık-İş'ten Rize'de Sağlık Çalışanlarının Hakları İçin Basın Açıklaması

Genel Sağlık-İş'ten Rize'de Sağlık Çalışanlarının Hakları İçin Basın Açıklaması

Genel Sağlık-İş Sendikası, Rize Devlet Hastanesi önünde yaptığı basın açıklamasında, sağlık çalışanlarının hak kayıplarına, adaletsizliklere ve kötü çalışma koşullarına dikkat çekti. Çözüm önerileri arasında gece mesai ücretlerinin artırılması ve 112 Acil sağlık hizmetlerinin iyileştirilmesi yer aldı.

Esra Genç: Esra Genç

Genel Sağlık-İş Sendikası üyeleri, Rize Devlet Hastanesi Poliklinikleri önünde bir araya gelerek sağlık çalışanlarının yaşadığı hak kayıpları, çalışma koşulları ve ücret adaletsizliklerine dikkat çekmek amacıyla basın açıklaması gerçekleştirdi.

Basın açıklamasını Genel Sağlık-İş Rize İl Başkanı Bünyamin Yaylı okudu. Programa Genel Sağlık-İş Merkez Yönetim Kurulu üyeleri Velican Karabacak ve Özcan Arslan ile Eğitim İş Rize Şube Başkanı Hamza Kutay ve Ulaş Rakıcı da katılarak destek verdi.

Sendika tarafından yapılan açıklamada, sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının her geçen gün yeni hak kayıpları, belirsizlikler ve adaletsizliklerle karşı karşıya bırakıldığı öne sürüldü. Sağlık sisteminde yaşanan sorunların çözülmesi yerine çalışanların özlük ve ekonomik haklarında geriye gidiş yaşandığı ifade edildi.

Bayram Mesaisi ve Nöbet Sistemi Eleştirisi

Genel Sağlık-İş, özellikle bayram dönemlerinde uygulanan idari izin hesaplamalarının nöbet usulü çalışan sağlık personelini mağdur ettiğini savundu. Açıklamada, aynı kurumda görev yapan çalışanlar arasında farklı mesai hesaplamaları yapıldığı belirtilerek nöbet sistemiyle çalışan personelin bu uygulama nedeniyle 13 saate varan ücret kaybı yaşadığı iddia edildi.

Gece Mesaisine Çifte Ücret Talebi

Sendika, gece çalışma koşullarının sağlık üzerindeki olumsuz etkilerine dikkat çekerek gece mesaisi ücretlerinin gündüz mesai ücretinin en az iki katı olması gerektiğini vurguladı.

8.Dönem Toplu Sözleşme kapsamında gece çalışmasına yönelik getirilen yüzde 10 ilave ödemenin yetersiz bulunduğu belirtilen açıklamada, aynı bakanlığa bağlı kurumlar arasında farklı ödeme uygulamalarının çalışma barışını zedelediği ifade edildi.
112 Acil Sağlık Hizmetlerinde Yaşanan Sorunlar Gündeme Geldi

Basın açıklamasında, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde görev yapan personelin yaşadığı sorunlar da gündeme taşındı. Personel eksikliği, fiziki şartları yetersiz istasyonlar, eski ambulanslar, artan iş yükü ve görevlendirme uygulamalarının hem çalışanları hem de sunulan sağlık hizmetini olumsuz etkilediği belirtildi.

Ayrıca, aynı risk altında görev yapan 112 çalışanlarının ek ödeme sisteminde ikinci basamak sağlık çalışanlarına göre daha düşük ücret aldığı ileri sürülerek bunun "eşit işe eşit ücret" ilkesine aykırı olduğu savunuldu.

"Hak Kayıpları Giderilmeli"

Genel Sağlık-İş, bayram mesai hesaplamalarından kaynaklanan ücret kayıplarının giderilmesini, gece çalışma ücretlerindeki farklı uygulamaların sona erdirilmesini ve toplu sözleşme hükümlerinin eksiksiz uygulanmasını talep etti.

Sendika ayrıca, 112 Acil Sağlık Hizmetlerinde ekip ve ambulans sayılarının artırılması, istasyonların fiziki koşullarının iyileştirilmesi, görevlendirme uygulamalarının gözden geçirilmesi ve ücret adaletsizliğinin giderilmesi çağrısında bulundu.

Açıklamanın sonunda sağlık ve sosyal hizmet çalışanlarının haklarının korunmasının devletin temel sorumluluklarından biri olduğu vurgulanırken, Genel Sağlık-İş'in sağlık emekçilerinin haklarını savunmaya devam edeceği belirtildi.